Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza úrovně vedení kotouče v ledním hokeji v kategoriích U10 a U11
Drtina, Matěj ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Analýza úrovně vedení kotouče v ledním hokeji v kategoriích U10 a U11 Hlavním cílem této práce je provést analýzu úrovně vedení kotouče u mládežnických hráčů ledního hokeje v kategoriích U10 a U11. Dosažení tohoto cíle se skládá ze dvou hlavních kroků, konkrétně z realizace výzkumné testovací baterie zaměřené na vedení kotouče ve vybraných hokejových klubech a z následného provedení komparativní analýzy, včetně interpretace dat získaných z tohoto testování. V této bakalářské práci jsme použili metody pozorování, analýzy a komparace. Metoda pozorování byla využita při realizaci standardizovaného testování úrovně vedení kotouče u kategorií U10 a U11. Analytický a komparativní metodický přístup pak byl využit při vyhodnocování a interpretaci dat získaných z testování na ledě. Testování úrovně vedení kotouče se zúčastnilo celkem 246 hráčů kategorie U10 a U11 z 8 různých klubů. Průměrná úroveň vedení kotouče u hráčů kategorie U11 je znatelně vyšší (dosahuje hodnoty 4,3) než u hráčů o rok mladších z kategorie U10 (hodnota 2,9). Hráči z klubů které jsou držiteli statusu Akademie Českého hokeje si vedli v testování výrazně lépe než hráči z klubů bez tohoto statusu. Z výsledků testování evidentně vyplývá pozitivní korelace mezi výší dosažené úrovně vedení kotouče a výší věku a délky registrace v hokejovém...
Visual constrains and feedback in the badminton serve
Ďurčo, Dominik ; Carboch, Jan (vedoucí práce) ; Pravečková, Petra (oponent)
Názov: Omezení zpětné vazby při podání v badmintonu Ciele: Cieľom tejto diplomovej práce bolo zistiť, aký vplyv má obmedzenie spätnej väzby na krátke podanie u hráčov bedmintonu. Metódy: Dáta boli získavané experimentálne. Dvanásť hráčov podstúpilo meranie krátkeho bekhendového podania. Každý hráč odohral štyri série po 20 podaní. Prvá a štvrtá séria prebiehala so zatemnením, druhá a tretia v normálnych podmienkach. Ich výsledky boli zaznamenané na videokameru a následne vyhodnotené na základe nepriameho pozorovania. Výsledky: Hráči celkovo zaznamenali priemernú vzdialenosť bodu dopadu košíka od čiary v podmienkach so zatemnením 40,7±22,2 cm v normálnych podmienkach 25,2±17,9 cm. Tieto výsledky preukázali signifikantný vplyv zatemnenia na krátke bekhendové podanie t(9)=4,98, p<0,001 a so silným účinkom d=1,44. Z 960 celkových podaní dopadlo do autu 63. V podmienkach so zatemnením zahrali hráči 11 autov, v normálnych podmienkach 52. Kľúčové slová: vizuálne vnímanie, zatemnenie, motorika, propriocepcia, herný výkon
Motorika a grafomotorika u dítěte předškolního věku s narušenou komunikační schopností
MIČKOVÁ, Markéta
Tématem bakalářské práce je motorika a grafomotorika u dítěte předškolního věku s narušenou komunikační schopností. Hlavní cíl bakalářské práce zahrnuje trénink a nácvik hrubé motoriky, oromotoriky a grafomotoriky u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností ve věku od pěti do šesti let, které navštěvují logopedickou třídu zřízenou při běžné mateřské škole. Dalším cílem se stalo vypracování metodologického programu. Mezi dílčí cíle patřilo pozorovat a natáčet vybraný výzkumný vzorek při činnostech rozvíjející motoriku. V teoretické části je zpracováno téma narušená komunikační schopnost u dítěte předškolního věku, možnosti požádání o odklad povinné školní docházky a také vybrané kognitivní funkce ovlivňující motorické činnosti. Hlavní část teoretické práce tvoří kapitola motorika, pod kterou se řadí motorické dovednosti, hrubá motorika a koordinace pohybu, grafomotorika, oromotorika a také jemná motorika. Obsah další části tvoří lateralita a logopedická péče v České republice. V praktické části byla aplikována metoda pozorování a to především díky video záznamu a také metoda individuálního přístupu a rozhovoru. Metodický program pro rozvoj motoriky obsahuje metodické postupy cviků, prvky z oblasti oromotoriky a grafomotorické listy. Všechny tyto materiály byly aplikovány po dobu jednoho měsíce a vyhodnoceny dle vybraných či zvolených hodnotících škál. Výsledky jsou zdařilé, jelikož se všechny děti z vybraného výzkumného vzorku zlepšovaly ve všech stimulovaných oblastech.
Aplikovaná atletika jako forma pohybové výchovy pro osoby s kombinovaným postižením
ČÁPOVÁ, Lenka
Pohybové aktivity jsou v životě člověka velmi významnou složkou. Může se jednat o aktivity jak rekreační, tak sportovní na vrcholové úrovni. U osob s postižením mají sportovní aktivity často klíčový význam, a to nejen pro sport samotný, ale zejména umožňují kontakt s vrstevníky, představují náplň života a přispívají ke zlepšení kvality života. Cíleně zaměřená pohybová výchova se stává základní životní potřebou. Jedním ze sportů, kterému se mohou celoročně věnovat osoby s kombinovaným postižením je aplikovaná atletika, jež může vést ke zmírnění důsledků zdravotního oslabení a zvýšení funkční výkonnosti a celkové zdatnosti. V praxi se jedná o realizaci jednoduchých atletických prvků, překážkových běhů, upravených atletických disciplín, popřípadě cvičení s použitím náčiní.
ROZVÍJENÍ GRAFOMOTORIKY U DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU A V 1. ROČNÍKU ZÁKLADNÍ ŠKOLY
NOVOSADOVÁ, Radka
Bakalářská práce se zabývá rozvojem grafomotoriky u dětí předškolního věku a raného školního věku. Cílem je vytvoření podpůrného programu na rozvoj grafomotoriky a jeho ověření v praxi. Teoretická část je věnována systémům, které ovlivňují vývoj motoriky. Dále tato část zpracovává samotnou oblast motoriky a další související témata, jakými jsou pracovní návyky při kreslení a psaní, lateralita, předškolní věk a raný školní věk. Praktická část se věnuje tvorbě a realizaci podpůrného programu u vybrané skupiny dětí, která je orientována na rozvoj grafomotoriky komplexním způsobem. Součástí praktické části je také vyhodnocení získaných dat a analýza výsledků činnosti.
Možnosti ovlivnění pohybových předpokladů u předškolních dětí
Vostárek, Miloš ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název: Možnosti ovlivnění pohybových předpokladů u předškolních dětí Cíle: Cílem práce je na základě získaných informací od respondentů vybraných školek porovnat dané školky mezi sebou, vybrat tu, která má nejlepší předpoklady pro pohybový rozvoj dětí a v rámci zhodnocení vytvořit vhodný program. Metody: Jako metoda bylo použito přímé dotazování a odpovědi byly uvedeny do záznamového archu a následně zpracovány. Dotazování probíhalo v prostředí vybraných pražských školek Výsledky: Výsledky práce ukázaly jako největší problematiku velikost prostorů, nízký počet hodin pohybových aktivit a malý počet pedagogů přítomných při jejich konání. Jako pozitivní se ukázala poměrně rozsáhlá kreativita pedagogů. Obsah jejich hodin je poměrně široký. Klíčová slova: školka, pohyb, rozvoj, předškolní období, motorika, schopnosti, dovednosti Využité zkratky: RVP PV, ŠVP, CNS, MŠ, NASPE
Změny tělesného složení v průběhu ontogenezy v mládežníckem fotbalu
Lukavský, Jakub ; Malá, Lucia (vedoucí práce) ; Šteffl, Michal (oponent)
Název Změny tělesného složení v průběhu ontogeneze v mládežni ém Cíle Cílem práce bylo identifikovat a komparovat změny tělesného složení v průběhu ontogenezy u mládežnických kategorií ve fotbale. naší práci byl vytvořen výzkumný soubor, do kterého spadaly 4 různé věkové kategorie. Šlo o - Jedná se o hráče elitního českého klubu. Výběr probandů a věkových kategorií byl záměrný Měření Tělesného složení prováděl multifrekvenční bioimpedační analyzátor (Tanita MC biologického věku ásledovně. biologického věku byly využity rovnice podle Mirwalda a kol. (2002) (0.0002708 x délka dolní končetiny a výška polohy v se - 001663 x věk a délka í nčetiny) (0,007216 věk a výška olohy v sedu) + (0,02292 x tělesná Hráči byli rozděleni do dvou skupin podle stupně zralosti (před 1, circa 2 (PHV)). Do skupiny 1 patřili hráči z (> 1 před PHV) a do skupiny 2 Výsle Změ základních somatometrických ukazatelů tělesné hmotnosti a tělesné výšky byly ná ující ělesná hmotnost: . Tělesná výška . Porovnávané parame ková hmota: U12 ( - - . Svalová lních končetinách Závěr: Naše zjištěné výsledky ukazují klesající trend v zastoupení tukové hmoty průběhu ontogenezy, zatímco stoupající trend se ukázal v zastoupení netukové hmoty a svalové hmoty na dolních končetinách Proces řízení tréninkového procesu by měl brát v potaz individuální...
Úroveň vybraných motorických kompetencí u dětí předškolního věku
Vobořilová, Barbora ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Janošková, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vybraných motorických kompetencí u dětí předškolního věku. Teoretická část uvádí aktuální poznatky současné literatury i některých výzkumů. Jednotlivé kapitoly teoretické části se věnují charakteristice období předškolního věku, pohybovým vývojem dítěte, ale také rozvojem motorických dovedností a schopností v mateřské škole. Věnuje se také problematice deficitů v oblasti motorických funkcí, které jsou důležitou součástí výsledků testování. Samostatnou kapitolu pak tvoří možnosti a jednotlivé druhy testování, kdy je pozornost věnována možným rozdílům mezi dětmi a významu a validitě motorických testů. Cílem praktické části je zmapovat podmínky podporující motorický rozvoj dětí v Mateřské škole Prievidzská 1, Šumperk, oddělení Temenická. Dílčím cílem je pak screeningové šetření motorické úrovně dětí, ale také zjištění úrovně stimulace dětí k motorické aktivitě ze strany pedagogů. Samostatná diskuze se poté věnuje shrnutí získaných výsledků a navrhuje možná doporučení pro další praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Motorika, pohyb, morotické testy, screening, mateřská škola.
Ovlivňování motoriky ve vztahu k prostorové orientaci u žáků 1. a 2 stupně základní školy pro zrakově postižené
Koubová, Lenka ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou prostorové orientace a samostatného pohybu osob se zrakovým postižením. Cílem práce je zhodnotit míru odchylek od přímého směru žáků se zrakovým postižením z prvního a druhého stupně základní školy. Po nastudování a zanalyzování odborné literatury je v teoretické části popsán současný systém vzdělávání osob se zrakovým postižením v České republice. Zmíněny jsou specifické potřeby vztahující se na oblast edukace této cílové skupiny. Omezení funkce zrakového analyzátoru má vliv na prostorovou orientaci a samostatný pohyb jedince se zrakovým postižením. Z tohoto důvodu práce pojednává o zmíněné problematice a charakterizuje výuku předmětu prostorová orientace a samostatný pohyb. U osob se zrakovým postižením se vyskytují problémy v oblasti motoriky. Patrné je to zejména v nesprávné technice chůze a v odchylování se od požadovaného přímého směru. Výzkumná část práce analyzuje odchylky od přímého směru žáků se zrakovým postižením a žáků intaktních.
Vhodné pohybové aktivity u dětí předškolního věku
Elsnicová, Kamila ; Nechlebová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
NÁZEV Vhodné pohybové aktivity u dětí předškolního věku AUTOR Kamila Elsnicová KATEDRA Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE Mgr. Eva Nechlebová, Ph.D. ABSTRAKT Bakalářská práce pojednává o vhodných pohybových aktivitách u dětí předškolního věku. Cílem této bakalářské práce je vytvoření návrhu metodické příručky vhodných pohybových aktivit pro předškoláky. V teoretické části je věnována pozornost lidské motorice, základním pohybovým schopnostem, motorickému učení a charakteristice předškolního věku. V praktické části je uveden návrh metodické příručky vhodných pohybových aktivit pro děti předškolního věku. Prvním dílčím úkolem bylo seznámení se se Školními vzdělávacími programy vybraných mateřských škol. Druhým dílčím úkolem bylo metodou polostrukturovaného rozhovoru provedeno dotazníkové šetření s učitelkami tělesné výchovy v prvních třídách základní školy a jeho následná analýza. Na základě získaných výsledků byla navržena metodická příručka vhodných pohybových aktivit pro předškoláky. Výsledky ukázaly, že většina dětí prvních tříd na začátku školního roku nemá správně osvojené vybrané pohybové dovednosti. Závěrem vyplývá, že pokud budou děti před nástupem do školy systematicky připravovány vhodnými pohybovými aktivitami na zvládnutí vybraných pohybových dovedností, budou lépe zvládat výuku tělesné výchovy na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.